21,00 €
Compositor: Oliu i Nieto, Miquel
Aquesta obra sorgeix de la meva admiració per la música de Claude Debussy i d’una manera especial de la rellevància que aquesta té dins del repertori i tècnica pianística. La capacitat de la música del compositor francès per a la suggestió i transcripció del “misteri” amb una escriptura musical sempre neta i clara.
Codi de referència:
Aquesta obra sorgeix de la meva admiració per la música de Claude Debussy i d’una manera especial de la rellevància que aquesta té dins del repertori i tècnica pianística. La relectura del magnífic llibre “Debussy et le mystère” de V. Jankélevitx em situava d’una manera constant en la capacitat de la música del compositor francès per a la suggestió i transcripció del “misteri”, fent-ho alhora amb una escriptura musical sempre neta i clara.
L’altra font d’inspiració que convergeix en la mateixa línia – la Vida com el misteri per excel·lència- és el llibre de les hores de la vida monàstica, concretament en els seus dos primers moments del dia, de les vuit hores canòniques: Vigílies i Laudes. L’actitud de vetlla, mirada atenta, i la importància del cant són els factors que he intentat plasmar en els dos corresponents preludis: Misteri de nit i Misteri de llum.
Preludi I – Misteri de nit: inspirat en el cant de Vigílies com a guàrdia/escolta nocturna i en una consciència del pas del temps, està construït a partir d’un motiu de dues notes centrals – Do, Re, com a transcripció de les inicials de Claude Debussy- que es repeteix quasi de forma obstinada, juntament amb un cant molt concret i clar –a diverses veus en la part central- que es desdibuixa en forma de record llunyà.
Els versos de V. Hugo que apareixen en el llibre citat anteriorment també han estat rellevants en la seva inspiració: Dans la plaine / nait un bruit / c’est l’haleine / de la nuit.
Preludi II – Misteri de llum: vol reflectir l’arribada de la llum de l’hora de Laudes, la joia de l’instant i el sentit d’elevació del cant. Articulat en dos seccions: la primera construïda a partir d’un motiu molt viu seguit de la seva ressonància; en contrast, la segona, comença amb més calma i misteriosa, el cant es fa una mica més concret i segueix una línia ascendent fins al retrobament de la llum en els últims compassos.
Dos preludis per a piano – Homenatge a Claude Debussy forma part de l’encàrrec de Joventuts Musicals de Catalunya per a la Xarxa de músiques del curs 2016-17, interpretada per l’Albert Cano, a qui està dedicada.
Actualment no hi ha comentaris de clients.